Челни товарачи


Челен товарач Doosan - изберете производителността

Doosan е един водещите световни производители на челни товарачи. Южнокорейската компания започва своите първи разработки на челни товарачи в края на 80-те години на 20 в. и до днес продължава да инвестира интензивно в нови технологии и дизайн. Така Doosan затвърждава своята позиция на глобален бранд при челните товарачи, предлагайки машини с по-висока производителност, по-добра горивна ефективност и впечатляващ комфорт за оператора, както и с по-ниски общи разходи за придобиване, експлоатация и поддръжка.



Най-новото поколение челни товарачи Doosan е кулминация на първото цялостно преконструиране на машините за последните десет години. Това е особено видимо от трансформацията на външния дизайн на челните товарачи. Този дизайн е оценен от експерти на много високо ниво, като през 2020 г. Doosan получи немското отличие iF Design Award - една от трите топ награди за дизайн в света, както и южнокорейското PIN UP Awards в категорията Best of the Best.

Какви модели челни товарачи предлага Doosan

Гамата на Doosan включва 11 модела челни товарачи от средния клас с работни маси от 12 до 35 т и стандартни кофи от 2 куб. м до 6,4 куб. м. Машините намират широко приложение в строителството, добива на инертни материали, преработката и рециклирането на отпадъци, селското стопанство и промишлените производства. Челните товарачи са оборудвани с най-съвременни дизелови двигатели от марките Doosan, Perkins и Scania, съобразени с екологичните норми на Етап V на ЕС.

Товарачната уредба е с лостова система тип Z, осигуряваща максимална сила на загребване и товароподемност. Като опция челният товарач може да бъде оборудван с товарачна стрела за високо изсипване на материали. Челните товарачи в гамата разчитат основно на автоматизирана 5-степенна скоростна кутия тип Powershift с хидротрансформатор. Тя гарантира бързо ускоряване, лесно изкачване на нагорнища, мощно врязване в купа с материал, както и голяма теглителна сила.
12-тонният модел челен товарач разполага с най-модерна хидростатична трансмисия. Тя има 4 скоростни диапазона, 5 различни режима на теглителната сила за всеки вид дейност и настройки на оборотите на двигателя, както и 7 лимита на оборотите в първия скоростен режим за оптимална работа на хидравличния прикачен инвентар. В гамата има и един забележителен 24-тонен челен товарач с уникалната вариаторна трансмисия, съчетаваща най-доброто от хидростатиката и хидродинамиката за максимум икономии на гориво.

Заложете на челен товарач от най-ново поколение

Челните товарачи Doosan са оборудвани с модерни дизелови двигатели, които постигат екологичните норми на Етап V на ЕС чрез комбинация от селективна каталитична редукция (SCR), дизелов окислителен катализатор (DOC) и филтър за частици (DPF). Рециркулация на изгорели газове не се използва. Интервалът за почистване на филтъра DPF е увеличен на над 6000 моточаса, като операторът на челния товарач по всяко време вижда информация за неговото състояние чрез индикатора за запълване със сажди на екрана в кабината.

За постигане на производителна и в същото време икономична работа челните товарачи Doosan предлагат на оператора избор от три мощностни режима: стандартен, мощен и SAT2 (Situation Awareness Technology). В действителност SAT2 е система за управление на мощността, която автоматично сканира работното състояние на челния товарач и регулира прецизно оборотите на двигателя според хидравличното налягане в цилиндрите на товарачната уредба, налягането, подавано от помпата, и оборотите на вторичния вал.

Върхът на технологиите в оптимизиране на горивната ефективност на челните товарачи Doosan е системата DSGS (Doosan Smart Guidance System). Тя анализира стила на работа на оператора и му помага да постигне с челния товарач максимална производителност при минимум разход на гориво. За целта на екрана в кабината на челния товарач се извежда цветна диаграма с оценки и насоки за стила на работа на оператора, като показва постигнатите икономии на гориво и ефективността в съответния период от време.

Съвременната хидравлика на челните товарачи Doosan е пъргава и в същото време плавна. Всеки челен товарач разполага с трети хидравличен кръг с регулируем дебит и задържаща функция като част от стандартната спецификация. Той осигурява постоянен дебит към прикачния инвентар с хидравлично задвижване. Операторът на челния товарач може лесно и удобно да управлява хидравличните прикачни устройства чрез превключвател с пропорционален ход върху джойстика.

Разгледайте всички модели челни товарачи Doosan:






Забележителен комфорт и удобства в кабината на челния товарач

Новата кабина на челните товарачи Doosan предлага значително подобрена панорамна видимост и по-малко зони с мъртва видимост благодарение на увеличаване на площта на прозорците с 14%. Огледалата за обратно виждане може да се поръчат с електрическо регулиране (опция). Удобната седалка Grammer Actimo XXL позволява цялостно хоризонтално и вертикално регулиране, като пневматичната лубмална опора и подгряването влизат в стандартното оборудване на челния товарач.

Новият джойстик е изцяло интегриран в подлакътника и осигурява всички условия за плавно и прецизно управление на работните функции на челния товарач. Джойстикът е с по-малък ход, което предполага влагане на по-малко усилия от оператора на челния товарач. Чувствителността му може да се регулира според предпочитанията на оператора от сензорния екран в кабината на челния товарач. Позволява използване на функции като автоматично връщане на кофата в начална позиция за загребване/крайна позиция за изсипване и др.

Новият 8-инчов тъчскрийн дисплей в кабината на челния товарач е много по-удобен за използване и предлага редица преимущества:
● Нова графична концепция;
● Възможност за пълно регулиране на положението му;
● Лесна навигация в менютата, в т.ч. функция Бързо меню;
● Информация и настройки на челния товарач;
● Данни за работното състояние на челния товарач;
● Работа със система за претегляне на товара в кофата (опция);
● Изображение от камерата за зоната зад челния товарач;
● Управление на системите за отопление, вентилация и климатизация.

Системата LIS (Load Isolation System) погасява сътресенията при бързо преминаване на челния товарач по неравен терен и гарантира по-меко возене и повече комфорт за оператора. А също и по-голяма производителност, и икономичност благодарение на по-голямата стабилност на челния товарач в движение. Сътресенията на товарачната уредба се поемат от хидро-пневматичен акумулатор, който е свързан към подемната хидравлика на челния товарач и действа като амортисьор.

Челен товарач с впечатляваща здравина и надеждност

Подобренията по хидравличната система и усъвършенстваните основни компоненти на челните товарачи Doosan осигуряват още по-голяма издръжливост и сервизопригодност. Ето защо високата надеждност и качество на новото поколение челни товарачи Doosan са подкрепени от стандартна гаранция от три години или 5000 моточаса. А с помощта на съвременната телематична система DoosanCONNECT, следяща техническото и работното състояние на челния товарач, поддръжката и сервизното обслужване са значително облекчени.

Най-новите ни челни товарачи:


Doosan DL220-7

Подобрени производителност, мощност и икономия на гориво.

Doosan DL250-7

Мощната хидравлична система прави работата бърза и ефективна.


Галерия: